معرفی سامانه الگوریتمی امید پلاس

معرفی سامانه الگوریتمی امیدپلاس

سامانه معاملات الگوریتمی امیدپلاس، اولین ارائه‌دهنده معاملات الگوریتمی به مشتریان حقیقی است. این سامانه علاوه بر رابط کاربری صمیمانه‌تر و زیبا‌تر امکانات متنوعی مانند الگوریتم‌های اجرای معاملات، هات‌لیست‌ها و واچ‌لیست‌ها و … را ارائه می‌دهد. در این مقاله قصد داریم به معرفی این سامانه بپردازیم.

سامانه الگوریتمی امیدپلاس

این سامانه اولین سامانه هوشمند معاملات ایران، بر پایه فناوری هوش مصنوعی و معاملات الگوریتمی با هدف افزایش کیفیت و بهره‌وری معاملات برای معامله‌گران حقیقی است. ویژگی‌های سامانه الگوریتمی امیدپلاس عبارت هستند از:

  • دسترسی برای همه

همانطور که گفته شد برای اولین بار در ایران دسترسی به معاملات الگوریتمی برای کاربران حقیقی توسط این سامانه فراهم شده است.

  • رصد راحت و سریع بازار

با کمک الگو تریدینگ، معامله‌گران حقیقی می‌توانند بر بازار با صرف زمان کمتر تسلط یابند.

پیشرفته‌ترین الگوریتم‌های معاملاتی توسط تیم جوان و خلاق شرکت تحلیلگر امید متناسب با شرایط بازار ایران در این سامانه طراحی شده است.

معرفی الگوریتم های سامانه الگوریتمی امیدپلاس

در این بخش قصد داریم به معرفی الگوریتم‌های این سامانه بپردازیم که شامل:

الگوریتم تریدر زمانی (TWAP)

یک الگوریتم اجرای معاملات که سفارش مشخصی را از کاربر می‌گیرد و به صورت هوشمند این سفارش را تا مهلت تعیین شده توسط کاربر در طول زمان پخش می‌کند و ضمن کاهش شدید تاثیر بازار‌ یا Market impact سعی می‌کند معامله را در قیمت‌های بهتر انجام دهد. همچنین هنگامی که نیاز به هیجان در معامله باشد مانند نزدیک صف‌های خرید و فروش عملکرد مناسبی را از خود نشان می‌دهد.

فروش با یک کلیک (One Click Trading)

الگوریتمی که تنها یک هدف دارد و آن فروش سهام در اسرع وقت است. با استفاده از این الگوریتم کاربر با یک کلیک می‌تواند هر کدام از سهام خود را که تمایل دارد به فروش برساند. ویژگی اصلی این الگوریتم، تلاش‌های الگوریتم برای فروش است. این الگوریتم را می‌توان به صورت تکی بر روی یک سهم و یا به صورت گروهی بر روی پرتفوی یا یک دیدهبان اجرا کرد.

معامله در تعادل

این الگوریتم یک نوع سفارش شرطی روی حجم صف فروش و خرید است و کاربر می‌تواند با استفاده از این الگوریتم، ریزش صف‌ها را شناسایی و یک معامله پرسود انجام دهد. به این صورت که کاربر قصد خرید یک سهام که قفل در صف فروش است را دارد. با ثبت یک الگوریتم معامله در تعادل، می‌تواند خرید را تا اتمام صف فروش به تعویق بیاندازد و به صورت اتوماتیک و خودکار در کمینه قیمت کوتاه‌مدت خرید خود را انجام دهد.

سفارش شرطی

روشی که به کاربر این امکان را می‌دهد تا برای معاملات خود حد سود و حد ضررثبت کند. این الگوریتم با فعال شدن حد سود یا حد ضرر یا حتی حد ضرر زمانی (اگر تا زمان مشخص شده به حد سود نرسد)برای فروش سهام تلاش می‌کند و البته این تلاش مادامی که به نتیجه نرسد، ادامه پیدا خواهد کرد. همچنین در سمت خرید امکان این وجود دارد که کاربر شرط  MIT Market if Touch را برای خرید بگذارد.

جابه‌جایی

امکان جابجایی دو سهم به صورت هوشمند را برای کاربر فراهم می‌کند. این الگوریتم سهامی را از پرتفوی کاربر در مدت مشخص می‌فروشد و با قدرت خرید آزاد شده، سهام دیگری را برای کاربر خریداری می‌کند. این الگوریتم هم مانند تریدر زمانی سعی می‌کند ضمن کنترل تاثیر بازار یا Market Impact با پیش‌بینی شرایط در قیمت‌های بالاتر فروش را سریع‌تر و خرید را کندتر انجام دهد.

سامانه الگوریتمی امید پلاس مانند اکثر سامانه‌های معاملاتی معروف در جهان، زیرساخت بازاریابی وسیع را پیاده کرده است. به این نحو که کاربران با معرفی سایر دوستان خود به امیدپلاس، امتیاز دریافت می‌کنند و با این امتیاز در باشگاه مشتریان کارگزاری خودشان امکانات‌متنوعی را دریافت می‌کنند. این افراد، در درآمد با کارگزار شریک هستند و مانند یک بازاریاب به توسعه کسب و کار کارگزاری کمک می‌کنند. همچنین با امکانات تشویقی مانند بازگشت کارمزد و پرداخت آنی وجه (که با درخواست کارگزاری می‌تواند در سامانه الگوریتمی امید پلاس فعال شود) می‌توان کاربران با انگیزه‌های متفاوت را جذب این سامانه کرد.

سخن پایانی

تمامی این امکاناتی که در این مقاله به آن اشاره شد برای اولین بار در ایران در اختیار افراد حقیقی با سرمایه‌های خرد و کلان که درصد زیادی از معاملات آنلاین را تشکیل می‌دهند، قرار گرفته است. برای راهنمایی در خصوص ثبت‌نام در سامانه امیدپلاس می‌توانید به مقاله آموزش گام به گام ثبت‌نام در سامانه امیدپلاس مراجعه کنید.

1 سال پیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.