لوگو امید پلاس

الگوریتم های معاملاتی برای کارمندان

همانطور که می‌دانید استراتژی‌های معاملاتی بسیاری وجود دارند که نیاز به رصد بازار در زمان معامله دارند و الگوریتم های معاملاتی برای شرایط مختلف و بازارهای متفاوت ایجاد شده‌اند؛ اگر شما فردی توانمندی در تحلیل بازار هستید اما زمان کافی برای رصد معاملات را ندارید، پنل امید پلاس می‌تواند در این مورد به کمک شما بیاید.

اجرای سفارش بدون نیاز به رصد بازار

هر سرمایه‌گذار حقیقی می‌تواند به دو شیوه مستقیم و غیر مستقیم وارد بازارهای مالی شود‌‌. در حالت غیر مستقیم، سرمایه‌‌گذار به واسطه ابزارهایی مانند سبدگردانی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و… وارد بازار می‌شود‌. این روش برای افرادی که دانش و شناخت کافی از بازارهای مالی ندارند، مناسب‌ترین روش تلقی می‌شود. 

به سرمایه‌گذاران حقیقی توصیه می‌شود که به به صورت غیر مستقیم وارد بازار شوند؛ زیرا در این روش می‌توانند مدیریت دارایی خود را به افراد خبره بسپارند.

  • ممکن است شما طی سالیان ممتد، دانش و مهارت کافی برای مدیریت سرمایه خود کسب کرده باشید و اکنون تمایل داشته باشید که به صورت مستقیم در بازار سرمایه‌گذاری کنید؛ اما شغل شما به گونه‌ای باشد که در زمان معاملات بازار، امکان ثبت سفارش نداشته باشید، در این شرایط پنل معاملاتی امید پلاس از محصولات شرکت تحلیلگر امید، که جهت اجرای سفارشات سرمایه‌گذار حقیقی طراحی شده است، به شما کمک می کند. اگر شما یک سرمایه‌گذار حقیقی مستقیم باشید و زمان و امکان رصد معاملات را در زمان بازار نداشته باشید، احتمالا بسیاری از استراتژی‌های شما به دلیل عدم اجرا یا اجرای ناقص سفارشات با شکست مواجه می‌شوند.
  • فرض کنید تصمیم دارید سهام خساپا را در صورتی که صف فروش سهم از حجم مدنظرتان کمتر شود، خریداری کنید. یعنی در حال حاضر سهم با صف فروش ۲۰۰ میلیونی مواجه است و قصد دارید هر زمان صف فروش سهم به ۱۵ میلیون کاهش یافت خرید خود را انجام دهید. برای محقق شدن این شرایط، باید دائما تابلو سهم را چک کنید و تمام تمرکزتان روی این مسئله باشد؛ چرا که معاملات الکترونیکی از سرعت بالایی برخوردار هستند و اندکی تعلل باعث از بین رفتن فرصت خرید با قیمت مناسب می‌شود. قاعدتا در این شرایط، اگر کارمند باشید و معامله‌گری شغل تمام وقتتان نباشد، امکان اجرای این سفارش برای شما وجود ندارد؛ در این شرایط در پنل امید پلاس، الگوریتم معاملاتی طراحی شده است که سفارش شما را هر زمان که شرایط مدنظرتان برقرار شد، به طور خودکار اجرا خواهد کرد.
  • در حالت دیگر فرض کنید استراتژی شما بر اساس تحلیل تکنیکال، خرید در صورت شکسته شدن خط نزولی باشد. در این صورت نیاز است که به طور مداوم تابلو معاملات را چک کنید تا اگر از قیمت مدنظرتان عبور کرد، خرید را اجرا کنید. ربات‌های معامله‌گر این امر را برای شما در پنل معاملاتی تحلیلگر امید محقق می‌کنند؛ می‌توانید با استفاده از الگوریتم شرطی، حدود قیمتی تعیین شده را وارد کنید و اجرای سفارش خود را به الگوریتم بسپارید. 
  • حالت سوم را زمانی در نظر بگیرید که در طول روز به دلیل مشغله کاری، به سیستم معاملاتی دسترسی ندارید و تمایل دارید در شب قبل سفارش خود را وارد کنید. در سیستم های آنلاین، تنها امکانی که برای این موارد دیده شده، سفارش معتبر تا لغو است؛ این سفارش یک سفارش ثابت است و قاعدتا با توجه به تابلو معاملات تغییری نخواهد کرد! الگوریتم های تقسیم سفارش در طول زمان مانند تریدر زمانی و دارکوب زمانی که در پنل معاملاتی تحلیلگر امید قرار دارند با توجه به تابلو معاملات و در بازه زمانی، سفارشات را منطبق با بازار ارسال خواهند کرد. در نتیجه سفارش شما در حجم و قیمت مناسب‌تری اجرا خواهد شد.

حالات ذکر شده نمونه‌هایی از اجرای سفارش بدون نیاز به رصد بازار هستند. الگوریتم های معاملاتی برای شرایط‌های مختلف و بازارهای متفاوت طراحی شده‌اند؛ پس اگر شما به عنوان یک سرمایه‌گذار  توانمندی تحلیل بازار را دارید اما زمان برای رصد معاملات ندارید، پنل امید پلاس گزینه مناسبی برای شما است. به خاطر داشته باشید که همان میزان که انتخاب درست سهام اهمیت دارد، اجرای درست و به موقع سفارش نیز اهمیت دارد.

2 سال پیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.