سخت افزار معاملات الگوریتمی

برای پیاده سازی استراتژی های معاملات الگوریتمی به چه سخت افزاری نیاز داریم؟

یک معامله‌گر خرد ،احتمالاً استراتژی خود را از خانه و در ساعات بازار، اجرا می‌کند. کامپیوتر خود را روشن می‌کند، به کارگزار متصل می‌شود، نرم افزار بازار خود را به روزرسانی و سپس به الگوریتم اجازه می‌دهد در طول روز به طور خودکار معاملات را اجرا کند. برعکس، یک صندوق الگوریتمی حرفه‌ای با دارایی‌های تحت مدیریت (AUM)، یک زیرساخت سرور مستقر در بورس اختصاصی دارد تا تأخیر را تا حد امکان کاهش دهد و استراتژی را با سرعت اجرا کند. در ادامه به معرفی سخت افزار برای پیاده‌سازی استراتژی‌های معاملات الگوریتمی خواهیم پرداخت.

معرفی سخت افزار معاملات الگوریتمی

سخت افزارهایی که برای پیاده‌سازی استراتژی‌های معاملات الگوریتمی نیاز است، عبارت هستند از:

دسکتاپ خانگی

ساده‌ترین رویکرد برای به کارگیری سخت افزار اجرای یک استراتژی الگوریتمی بـا یـک کامپیوتر رومیزی خانگی است که به وسیله یک اتصال شبکه (یا مشابه) به زیرساخت متصل شده است.

با اینکه این رویکرد را به سادگی می‌توان آغاز کرد، اما ایراداتی نیز دارد: اولاً، تا زمانی که با یک UPS پشتیبانی نشود در معرض قطع برق است. به علاوه، اتصال اینترنت خانگی نیز وابسته به ISP است. افت توان یا خرابی اتصال اینترنت می‌تواند در یک لحظه حیاتی در معامله، معامله‌گر الگوریتمی را با موقعیت‌های معاملاتی باز  که نمی‌توانند بسته شوند، رها کند.

ثانیاً، یک سیستم شخصی باید گاهی به دلیل پایایی سیستم عامل، ری استارت شود. این بدین معنی است که استراتژی تا حدی از تداخلات دستی غیر‌مستقیم رنج می‌برد. اگر این کار خارج از ساعات بازار باشد مشکل کمتر می‌شود. با این حال، اگر یک کامپیوتر در طول ساعات بازار نیاز به ری استارت داشته باشد مشکل شبیه به افت توان است. موقعیت‌های معاملاتی بسته نشده می‌توانند هنوز در معرض ریسک باشند.

 اشکال در اجرا نیز منجر به مجموعه مشکلات مشابه “مدت زمان از کار افتادگی” شود. یک خرابی در هارد دیسک مانیتور یا مادربرد معمولاً در بدترین زمان رخ می‌دهد؛ به همین دلایل پیشنهاد یک رویکرد دسکتاپ خانگی برای معاملات الگوریتمی را نمی‌کنیم. اگر قصد دارید این رویکرد را ادامه دهید، مطمئن شوید که یک کامپیوتر کمکی و یک اتصال اینترنتی کمکی دارید که بتوانید موقعیت‌های خودتان را در وضعیت از کار افتادگی ببندید.

VPS

سطح بالاتر از دسکتاپ خانگی استفاده از سرور شخصی مجازی (VPS) است. VPS یک سیستم سرور از راه دور است که معمولاً به عنوان یک سرویس ابری تلقی می‌شود. آن‌ها بسیار ارزان‌تر از یک سرور اختصاصی متقابل است؛ زیرا یک VPS در واقع بخشی از یک سرور بسیار بزرگتر و با محیط سیستم عامل ایزوله شده مجازی است که تنها در دسترس شما است. بار CPU بین چندین سرور به اشتراک گذاشته می‌شود و بخشی از دسترس رم سیستم‌ها به VPS تخصیص می‌یابد.

مزایای یک سیستم مبتنی بر VPS شامل دسترسی دائمی، قابلیت‌های نظارت قابل اعتمادتر، پلاگین‌های ساده برای سرویس‌های جانبی مانند ذخیره فایل یا پایگاه داده‌های مدیریت شده و یک معماری قابل انعطاف می‌باشد.

 معایب آن شامل هزینه رشد سیستم و همچنین مدیریت سناریوهای نادرست می‌شود.

  • اتصال کابلی و مطمئن
  • قطعی‌های اینترنت و برق و ….. 
  • خرابی‌های ناگهانی سخت افزاری
  •  پیچیدگی‌های هاستینگ و موازی‌سازی
  • هزینه نگهداری
  • موازی‌سازی حرفه‌ای دیتابیس

زیرساخت ابری شرکت تحلیلگر امید برای معاملات الگوریتمی تمامی این موارد را برطرف کرده و به شما اطمینان خاطر می‌دهد که تا زمانی که هسته معاملات و زیرساخت‌های oms‌ها در دسترس است، بدون هیچ مشکل دیگری کار خواهد کرد.

1 سال پیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.