آموزش امیدمکس

آموزش سامانه امیدمکس برای سبدگردان ها

سامانه الگوریتمی امیدمکس برای سبدگردان ها یک سامانه چندکاربره است که تسهیل‎گر معاملات متوازن سبدگردان است. یک سبدگردان با مشکلاتی عدیده‎ای در بحث معاملات خود مواجه می‎شود. امیدمکس با این هدف طراحی شده است تا بتواند این مشکلات را از مسیر پیشرفت سبدگردان بردارد.

با کمک امیدمکس یک سبدگردان می‎تواند با کمترین هزینه استراتژی‎های معاملاتی خود را به صورت عادلانه و در بهترین قیمت برای سبدهای خود در بازار پیاده کند. در این مقاله قصد داریم به آموزش سامانه امیدمکس برای سبدگردان ها بپردازیم.

آموزش سامانه امیدمکس برای سبدگردان ها

جهت ورود به پنل سبدگردانی کافی است در قسمت‌های مشخص شده، نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید.

پس از ورود به صفحه‎ اصلی دو صفحه “لیست سبدها” و “سبدهای هدف” مطابق تصویر مشاهده می‎شود:

  •  در صفحه“لیست سبدها” کاربر می‎تواند سبدهای تحت مدیریت خود را مشاهده کند.
  • در صفحه “سبدهای هدف” کاربر می‎تواند سبدهای ایده‎آلی را به عنوان هدف تعریف و مشاهده کند. سبد هدف ایجاد شده را می‎توان به یک یا چند سبد متصل کرد و در معاملات، مدیریت کاراتر و آسان‎تری داشت.

کاربر برای ثبت الگوریتم می‎تواند در صفحه “لیست سبدها” سبدهایی که تمایل دارد برای آن‌ها خرید یا فروش انجام دهد را انتخاب کند و با کلیک بر روی “ثبت الگوریتم” وارد ماژول “الگوریتم دسته‎ای” شود.

در این ماژول کاربر با وارد کردن ورودی‎های مدنظر دستور معاملاتی خود را صادر کرده و سیستم به منظور انجام معاملات  درخواستی کاربر، الگوریتم‎های مورد نیاز را ثبت و اجرا می‎کند. کاربر نماد را انتخاب می‎کند و پس از آن باید نوع معامله خود را مشخص کند.  در بخش نوع معامله چهار گزینه وجود دارد که عبارت هستند:

  •   درصد از ارزش سبد 

 اگر کاربر بخواهد مستقل از وزن فعلی نماد در سبدها درصدی از ارزش هر سبد را برای آن خرید یا فروش کند باید این نوع معامله را انتخاب کند.

فرض کنید می‎خواهید برای سبدهای انتخاب شده به اندازه ده درصد از ارزش فعلی سبد فولاد را خریداری کنید. در این حالت باید نوع معامله “درصد از ارزش سبد” را انتخاب کنید و در قسمت درصد عدد ده را وارد کنید.

  •  حد درصدی از ارزش سبد 

 اگر کاربر بخواهد وزن نماد مربوطه را در سبدهای انتخاب شده به یک درصد مشخص برساند باید این نوع معامله را انتخاب کند.

فرض کنید می‎خواهید وزن نماد فولاد در سبدهای انتخاب شده را به ده درصد برسانید. در این حالت باید نوع معامله “حد درصدی از ارزش سبد” را انتخاب کنید و در قسمت درصد عدد ده را وارد کنید. به این ترتیب اگر وزن فولاد در یک سبد ۱۵ درصد باشد، سامانه به اندازه ۵ درصد را به فروش خواهد رساند و اگر وزن فولاد ۳ درصد باشد به اندازه ۷ درصد خرید خواهد کرد تا وزن این نماد در سبد به ۱۰ درصد برسد.

  • فروش درصدی از موجودی سهم 

 اگر کاربر بخواهد تمام یا بخشی از حجم نماد مربوطه در پرتفوی سبد‌های انتخاب شده را بفروشد باید این نوع معامله را انتخاب کند.

 فرض کنید می‎خواهید کل موجودی فولاد در سبدهای انتخاب شده را به فروش برسانید، در این حالت باید نوع معامله “فروش درصدی از موجودی سهم” را انتخاب کنید و در قسمت درصد عدد ۱۰۰ را وارد کنید.

  •  خرید درصدی از قدرت خرید

اگر کاربر بخواهد به اندازه تمام یا بخشی از قدرت خرید سبدهای انتخاب شده، خرید انجام شود باید این نوع معامله را انتخاب کند. 

اگر می‎خواهید به اندازه تمام قدرت خرید سبدهای انتخاب شده، سهم فولاد خریداری کنید باید نوع معامله “خرید درصدی از قدرت خرید” را انتخاب کنید و در قسمت درصد عدد ۱۰۰ را وارد کنید.

پس از وارد کردن این ورودی‎ها کاربر باید نوع الگوریتمی که می‎خواهد با آن معامله خود را انجام دهد، انتخاب کند. الگوریتم‎های سبدگردانی در واقع همان الگوریتم‎های اجرای معاملات هستند. در سامانه امیدمکس برای سبدگردان ها این امکان وجود دارد که الگوریتم‎های تریدر زمانی، دارکوب زمانی، معاملات در صف خرید، معامله در صف فروش و سفارش مستقیم را برای دسته‎ای از سبدهای منتخب اجرا کرد.

پس از وارد کردن ورودی‎ها با کلیک بر روی گزینه “ثبت و اجرا” ماژول تایید درخواست کاربر نمایش داده می‎شود.

کاربر پس از بررسی ورودی‎های داده شده در صورتی که اطلاعات به درستی وارد شده باشد پس از ۳۰ ثانیه می‎تواند دستور نهایی خود را صادر کند و در صورتی که اشتباهی رخ داده بود با کلیک بر روی دکمه “ویرایش” می‎تواند اطلاعات را اصلاح کند.

 الگوریتم کوردینیتور

این الگوریتم به منظور تبدیل یکپارچه پورتفوی فعلی چندین سبد مشتری به پرتفوی دلخواه طراحی شده است.

مراحل ثبت 

  • گام اول

 برای استفاده از الگوریتم کوردینیتور، پس از ورود به سامانه آنلاین سبدگردانی الگوریتمی، از تب بالای پنل قسمت سبد هدف را انتخاب کنید. با کلیک بر روی “هدف جدید”، می‌توانید پرتفوی دلخواه خود را تحت عنوان سبد هدف ایجاد کنید.

در فیلد جست‌و‌جوی نماد، نماد‌هایی که تمایل دارید در پرتفوی سبد هدف ثبت شوند را اضافه کرده و در فیلد درصد نیز وزن دلخواه را، برای هر نماد ثبت کنید.

  • گام دوم

 پس از ثبت سبد هدف از تب بالا، قسمت سبد‌ها را انتخاب کنید. در این حالت لیست تمامی سبدهایی که روی این سامانه دسترسی دارید، مشاهده خواهید کرد. سبدهایی که تمایل دارید به سبد هدف تعریف شده متصل شوند را انتخاب کرده و با استفاده از گزینه “تغییر هدف”، در قسمت “جستجوی سبد هدف”، به سبد هدف دلخواه متصل کنید.

گام سوم

 بعد از تشکیل سبد هدف دلخواه و انتخاب سبدهایی که قرار است به سبد هدف دلخواه تبدیل شوند، از پنجره‎ی بالا، گزینه‎ی “ثبت الگوریتم” را انتخاب کرده و وارد تب “کوردینیتور” شوید.

پنجره‌ای که با انتخاب تب “کوردینیتور” پدیدار می‌شود، شامل نمادهایی است که در حال حاضر در سبدها و سبد هدف موجود است. 

با تیک زدن گزینه “خرید” یا “فروش” هر نماد، اجازه معامله در سمت خرید یا فروش آن نماد داده می‌شود. در صورتی که تیک “خرید” یک نماد را نزنید، حتی اگر سبدی نیاز به خرید آن نماد داشته باشد، این خرید انجام نخواهد شد.

بعد از انتخاب سمت معامله لازم است حداکثر یا حداقل قیمتی که تمایل دارید در آن خرید یا فروش انجام شود، در ستون “حداکثر قیمت خرید” یا “حداقل قیمت فروش” وارد کنید.

تاریخ و زمان اجرای معامله در واقع زمان پایان کار الگوریتم کوردینیتور است که باید توسط کاربر تکمیل شود. کوردینیتور از لحظه ثبت تا زمانی که به الگوریتم داده می‎شود فعالیت خواهد کرد و معاملات خود را در طول این زمان به سرانجام می‎رساند.

گام چهارم

 پس از ثبت زمان و قیمت معامله‎های مدنظر، گزینه‎ی شروع را انتخاب کنید. 

سپس پنجره‎ تاییدیه نهایی مطابق تصویر باز می‎شود. در این پنجره اطلاعاتی مانند نام سبدهایی که جهت معامله انتخاب کردید، زمان تعیین شده برای پایان کار الگوریتم، ارزش کل خرید و فروشی که باید انجام شود تا معاملات مد نظر، اجرا شود را مشاهده می‎کنید. پس از کلیک بر گزینه “ثبت نهایی” الگوریتم کوردینیتور ثبت شده و شروع به کار می‎کند.

بعد از ثبت الگوریتم می‎توانید درصد اجرای سفارشات و پیشرفت الگوریتم را با انتخاب تب الگوریتم از بالا صفحه مشاهده کنید.

هدف الگوریتم

الگوریتم کوردینیتور برای یکپارچه‎سازی معاملات سبدگردان طراحی شده است. در این الگوریتم سبد ورودی طی معاملات کنترل شده‎ای به سبد هدف دلخواه تبدیل می‎شود. با استفاده از این الگوریتم می‎توان تعداد زیادی سبد را به یک ترکیب واحد رساند. 

نحوه ی اجرای سفارشات

سفارشات برای هر نماد با توجه به قیمت وارد شده و زمان تعیین شده اجرا می‎شود. حجم کلی سفارش به سفارش‎های کوچک‎تر تقسیم می‎شود و کوردینیتور در هر نماد، مانند الگوریتم دارکوب زمانی عمل می کند. با این روش، کوردینیتور این قدرت را دارد تا عدالت قیمتی و حجمی را برای همه سبدها رعایت کند و در نهایت با تقسیم معاملات هر نماد در کل زمان داده شده، با کاهش ریسک تاثیر بازار در قیمت‎های بهتری خرید و فروش‎های مورد نیاز را انجام دهد.

همچنین الگوریتم به صف شدن هر نماد حساس است. فرض کنید الگوریتم باید در زمان مشخص شده ۲۰ هزار سهم نماد الف را بفروشد. در صورتی که صف خرید این نماد در بازه‎ی قیمت فروش وارد شده توسط کاربر به ازای آن نماد باشد، تمامی ۲۰ هزار سهم را به یکباره در صف خرید می‎فروشد و مانده‎ نقد آزاد شده را در صورت برقرار بودن حدود قیمتی، برای خرید نمادهای سبد هدف، مصرف می‎کند.

1 سال پیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.