دفاع مهمتر از حمله

بهترین روش کسب سود در بازار سرمایه

یوهان کرایف فوتبالیست و مربی سابق فوتبال هلند می گوید: اگر نمی توانی برنده شوی، کاری کن که بازنده هم نشوی. به این معنا است که اگر نمی توانید سود زیادی در بازار سرمایه کسب کنید یعنی اول باید یاد بگیرید در بازار زنده بمانید و یک سیستم دفاعی خوب داشته باشید که با حمله غیره منتظره از سویی بازار بازنده این بازی نباشید.

در این مقاله امید موسوی مدیرعامل تحلیلگر امید، با یک مثال به این سوال پاسخ می دهد که چطور می توانیم بهترین سود را در بازار سرمایه کسب کنیم؟

دفاع مهمتر از حمله

رفتارهایی که افراد در زندگی دارند متفاوت است و این نکته را می شود در استراتژی های معاملاتی آن ها نیز دید. خیلی ساده می توان گفت که اگر ما در زندگی شخصی خود موفق هستیم با رعایت برخی قوانین در معاملات خود نیز می توانیم موفق باشیم. 

با یک خط حمله خوب هم می شود بازی را برد اما برای برد در یک فصل باید دفاع خوبی داشت.

در بازار سرمایه نیز به همین صورت است. اگر در کنار شما فردی که کاملا بازار را می شناسد و شما را برای انتخاب یک سهم خوب راهنمایی می کند، قرار داشته باشد؛ دقیقا همان خط حمله خوب است.

شما با کمک این خط حمله قوی در بازار سرمایه سودهای خوبی کسب می کنید و سیگنال های درستی دریافت می کنید اما اگر آن فرد مصدوم شود یا به هر دلیل او را از دست بدهید ممکن است تمام سودهایی که کسب کردید را از دست داده و تا رده آخر جدول سقوط کنید.

مثال واقعی از استراتژی دفاع مهمتر از حمله

با توجه به جدول زیر با یک مثال واقعی این موضوع را بهتر درک می کنیم.

جدول نهایی لیگ برتر سال 94 و 95

همان طور که می بینید با توجه به اختلاف های گل های زده شده، استقلال خوزستان صدرنشین است.

یعنی با توجه به این که پرسپولیس گل های بیشتری زده اما باز هم اول نشده و علت آن به عدد بعدی یعنی تعداد گل خورده شده بستگی دارد.

با توجه به این موضوع می توان گفت که علت دوم شدن پرسپولیس، نداشتن خط دفاع خوب است. در بازار سرمایه هم دقیقا همین صورت است که شما نماد یا سهم خوبی پیدا کردید و به خوبی سود دریافت می کنید اما متضرر هم هستید.

زنده ماندن در بازار سرمایه یعنی به اندازه تورم سود کردن و برعکس آن نیز وقتی نمی توانیم زنده بمانیم یعنی خط دفاع خوبی نداشتیم و با یک حمله از سوی بازار تمام سودهایمان را از دست می دهیم.

دفاع  مهمتر از حمله است و برای زنده ماندن، داشتن استراتژی دفاعی مناسب، تعیین حد ضرر از نظر زمانی و قیمتی و در نظر گرفتن شرایط مختلف بازار بسیار مهم است تا بتوانیم به اندازه تورم سود کنیم و در مرحله آخر با انتخاب استراتژی مناسب سود بیشتری کسب کنیم.

سخن پایانی 

به طور خلاصه، زمانی می توانیم سود بیشتری از بازار به دست آوریم که یاد بگیریم در بازار زنده بمانیم و خط دفاعی خوب و مناسبی داشته باشیم. در این صورت است که می توانیم در مقابل حمله ناگهانی بازار مقاومت کنیم و بازنده نباشیم.

2 سال پیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.