الگوریتم های معاملاتی

استراتژی معاملاتی زورآزمایی

استراتژی زورآزمایی یک استراتژی معتبر است و تقریبا تمام افراد فعال در بازار سرمایه در مسیر حرفه ای شدن یک یا چند بار از این استراتژی استفاده کرده اند. این استراتژی یک خط کش حرفه ای، برای مقایسه خودمان با بازار است. به بیان دیگر، این استراتژی مانند یک خط کش به شما کمک می کند که عملکرد خود را در بازار سرمایه به خوبی بسنجید و متوجه شوید که آیا سودی که تاکنون به دست آورده اید به میزان کافی بوده است؟ آیا ریسک خود را به خوبی کنترل کرده اید؟

در این مقاله به جزئیات بیشتری از این استراتژی می پردازیم.

استراتژی زورآزمایی

اصل مهم این استراتژی بر مبنای رقابت با فرد (مشاور حرفه ای، سبدگردان رسمی، صندوق های سرمایه گذاری) یا یک ربات (تکنولوژی های الگوریتمی) است. به عبارت دیگر، در این استراتژی، با هدف کسب سود بیشتر با فرد یا ربات معامله گر رقابت می کنیم.

در ابتدا پول و سرمایه ای که قصد داریم با آن معامله کنیم را نصف می کنیم. یعنی ۵۰ درصد مابقی دست خودمان باقی می ماند. سپس معامله می شود و در انتهای ماه بررسی می کنیم که کدام طرف سود بیشتر و با کیفیت تری به دست آورده است. بدین ترتیب هر کدام عملکرد بهتری داشته باشد. بخشی از سرمایه طرف مقابل را برمی دارد و دوباره این روند تکرار می شود. 

این استراتژی هم مسیر با استراتژی شوماخر است که بیان می کرد زمانی به سهام خود اضافه کنید که عملکرد شما خوب است؛ به بیان دیگر، برعکس بقیه عمل کنید. در استراتژی زورآزمایی نیز هر طرفی که عملکرد مثبتی داشته باشد سود را به دست می آورد و سمت دیگر که عملکرد منفی داشته است جریمه می شود و ضرر می کند.

این استراتژی برای کسانی مناسب است که تمایل دارد نسبت به سرمایه گذاری خود آرامش خاطر بیشتری داشته باشند و زمان و دانش تخصصی لازم را ندارند.

الگوریتم های معاملاتی

مزیت های استراتژی زورآزمایی

یک خط کش حرفه ای برای مقایسه است

زمانی که می خواهیم عملکرد خود را در بازار مقایسه کنیم باید در آن اندازه پول، ریسکی که می کنیم و محدودیت هایی که برای طرفین وجود دارد در نظر گرفته شود. همچنین، نباید عملکرد خود را با بانک، صندوق سرمایه گذاری یا شاخص مقایسه کنیم.

به خوبی ریسک را کنترل و توزیع می کند

پول همیشه دست کسی است که عملکرد بهتری در شرایط روحی متغیر، بازارهای مختلف و ابزارهای متفاوت دارد؛ بنابراین، ریسک به خوبی کنترل می شود. در واقع در شرایطی که بد عمل می کنیم جریمه می شویم و زمانی که خوب عمل می کنیم، پول بیشتری به دست می آوریم که نشان دهنده ریسک کنترل شده است.

یک بازی برد برد است

با جابجایی پرتفوی به برنده هر دور، همواره پول دست کسی است که عملکرد بهتری داشته است. در حقیقت ما در حال زورآزمایی هستیم اما برد هر طرف به نفع ما است. 

سخن پایانی

هدف ما از فعالیت در بازارهای سرمایه گذاری، کسب سود با کیفیت است و ما باید همیشه در این بازارها زنده بمانیم. استراتژی زورآزمایی به شما کمک می کند تا شما همیشه سود کنید؛ زیرا، دائما دارایی به سمتی هدایت می شود که سود بیشتری کسب می کند.

امید موسوی مدیرعامل تحلیلگر امید، در ویدیو زیر به بررسی دقیق تر این استراتژی پرداخته است.

2 سال پیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.