معرفی فیلم معاملات الگوریتمی

معرفی ۱۰ فیلمی که هر معامله گر الگوریتمی باید تماشا کند

الگوریتم‌ها در عصر امروز بسیار سودمند هستند و با تصمیم‌گیری سریع و دقیق، معامله‌گری را آسان کرده‌اند، به‌طوری که معامله‌گران اجرا معاملات توسط الگوریتم‌ها را به معاملات دستی ترجیح می‌دهند؛ بنابراین، صحبت از تماشا فیلم با موضوع الگو تریدینگ می‌تواند برای آن‌ها لذت‌بخش باشد.

 این مقاله شما را با مجموعه‌ای از ده فیلم در خصوص معاملات الگوریتمی آشنا می‌کند.

پوستر فیلم بانک

بانک (The Bank)

فیلم بانک (۲۰۰۱)، ریاضیدان جوانی به نام جیم دویل را به تصویر می‌کشد که فرمولی برای پیش‌بینی نوسانات بازار سهام ابداع می‌کند. جیم توسط یک بانکدار فاسد به نام سایمون استخدام می‌‎شود که مایل است از این فرمول به نفع خود استفاده کند.

پوستر فیلم شغل داخلی

شغل داخلی (Inside Job)

مستند شغل داخلی (۲۰۱۰)، در مورد بحران واقعی است که بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۷ با شروع حباب دات کام رخ داد. در طول حباب مسکن، نسبت پولی که توسط بانک‌های سرمایه‌گذاری قرض گرفته‌شده در برابر دارایی‌های متعلق به بانک‌ها به سطح هشدار‌دهنده رسید که به موجب آن میلیون‌ها شغل و خانه از دست رفت و ایالات متحده در رکود اقتصادی عمیقی فرو رفت.

 مت دیمون در این مستند، به صورت دقیق عناصری که منجر به این فروپاشی شدند را مورد بررسی قرار می‌دهد و بازیگران کلیدی مالی و سیاسی را شناسایی می‌کند. 

پوستر فیلم برای شکست بزرگ است

برای شکست زیادی بزرگ است (Too Big To Fail)

فیلم برای شکست زیادی بزرگ است (۲۰۱۱)، بحران مالی سال ۲۰۰۸ را به تصویر می‌کشد و بر اقدامات انجام شده توسط وزیر خزانه‌داری ایالات متحده و رئیس سیستم فدرال رزرو برای رسیدگی به مشکلاتی که در طول بحران با آن مواجه شده‌اند، تمرکز دارد. 

این فیلم به طرز درخشانی نشان می‌دهد که چگونه فقط ده موسسه مالی کنترل حدود ۸۰٪ کل دارایی بانک‌های آمریکایی را تحت کنترل داشتند و به‌زعم بسیاری، آنقدر بزرگ شده بودند که شکست آن‌ها ممکن نبود. صحنه‌ای که مقامات جهت برگزاری کنفرانس مطبوعاتی پس از فروپاشی کل سیستم مالی نگران هستند، باورنکردنی‌ترین صحنه است.

پوستر فیلم درخواست نهایی

درخواست نهایی (Margin Call)

درخواست نهایی (۲۰۱۱)، بسیار زیرکانه یادآوری می‌کند که استفاده از ابزارهای مدیریت ریسک چقدر مهم است. یک شرکت مالی را نشان می‌دهد که در حال تعدیل نیرو است و یکی از قربانیان این رویداد مدیر بخش کنترل بحران است که پیش از آن بر روی یک پروژه بزرگ کار می‌کرد .

دستیار او پس از کامل کردن مطالعه و تحقیق، با همکاران خود تماس می‌گیرد و در خصوص فاجعه‌ مالی شرکت صحبت می‌کند. آنچه رخ می‌دهد شبی طولانی از بررسی‌ها و برخوردهای مجدد جهت آماده شدن مدیریت ارشد برای کاهش ریسک است.

پوستر فیلم درون جعبه سیاه

پول و سرعت: درون جعبه سیاه (Money and Speed: Inside the Black Box)

فیلم پول و سرعت: درون جعبه سیاه (۲۰۱۱)، مستندی است که تأثیر و همچنین علت احتمالی پشت یک رویداد واقعی را نشان می‌دهد. به‌عنوان مثال، سقوط فلش که در سال ۲۰۱۰ اتفاق افتاد. این یک فیلم هیجان‌انگیز است که در آن به سوال اصلی مبنی بر اینکه سقوط فلش از کجا آمده است، پاسخ داده می‌شود.

صحنه‌ای که تحقیقات برای یافتن حقیقت پشت ماجرا به نتیجه می‌رسد و نشان می‌دهد که قانون فاقد شفافیتی است که مردم از آن انتظار دارند، باور نکردنی است.

پوستر فیلم نامحدود

نامحدود (Limitless)

فیلم نامحدود (۲۰۱۱)، مردی را به تصویر می‌کشد که موفق می‌شود هر کاری را که می‌خواهد انجام دهد. مغز او آنقدر سریع کار می‌کند که به چیزهایی دست پیدا می‌‎کند که یک فرد عادی قادر به انجام آن نیست.

به‌عنوان مثال، او می‌تواند جزئیاتی را از سال‌ها پیش به خاطر بیاورد. بهترین صحنه فیلم زمانی است که او در یک شب پادشاه بورس می‌شود. مسیر او برای تبدیل شدن به پادشاه بورس به خوبی در فیلم به تصویر کشیده شده است.

کدهای وال استریت (The Wall Street Code)

کدهای وال استریت (۲۰۱۳)، یک مستند است که بر اساس زندگی واقعی یک سازنده الگوریتم به نام هایم بودک ساخته شده است. این فیلم سازنده الگوریتم نابغه‌ای را به تصویر می‌کشد که در مقابل وال استریت مقاومت کرد.

این فیلم نشان می‌دهد که چطور الگوریتم‌ها تنها توسط کسانی که آن‌ها را می‌سازند، درک می‌شود. صحنه باورنکردنی زمانی است که الگوریتمی که بودک ساخته بود (که به‌عنوان سریع‌ترین الگوریتم شناخته می‌شود) ناگهان از کار افتاد.

سود به دست آمده از بین رفت و مشخص شد که مقصر سازنده الگوریتم یعنی بودک بوده است؛ این موضوع موجب شد تا بودک به دنبال دلیل مشکل بگردد. او تصمیم می‌گیرد تا موضوع را به صورت عمومی به اشتراک بگذارد و در خصوص مشکل سیستم به مردم اطلاع دهد.

پوستر فیلم سقوط بزرگ

سقوط بزرگ (The Big Short)

فیلم سقوط بزرگ (۲۰۱۵)، در ژانر کمدی و خانوادگی ساخته شده است؛ در آن دو شخصیت به نام‌های چارلی گلر و جیمی شیپلی وجود دارند که از انجمن امنیت آمریکا بازدید می‌کنند و متوجه می‌شوند که کمیسیون بورس اوراق بهادار هیچ مقرراتی برای نظارت بر فعالیت‌های امنیتی مورد حمایت وام مسکن ندارد؛ بنابراین، به فروش استقراضی وام‌های مسکن با ثبات بالا پرداختند و پول زیادی به دلیل سود بالای وام کسب کردند.

پوستر فیلم هیولای پول

هیولای پول (Money Monster)

فیلم هیولای پول (۲۰۱۶)، بیشتر به دلیل طرح داستانی شناخته شده است که نشان می‌دهد چگونه یک نقص الگوریتمی اعلام شده توسط سازمانی به نام IBIS Capital منجر به از دست دادن سهام هزاران نفر می‌شود.

یک سرمایه‌گذار را به تصویر می‌کشد که تمام دارایی‌ خود را به توصیه یک تحلیلگر برنامه اقتصادی در IBIS Capital سرمایه‌گذاری کرده است. صحنه‌ باورنکردنی در این فیلم جایی است که یک نفر از میان سرمایه‌گذارانی که سرمایه‌شان را از دست داده‌اند، شروع به ایجاد هیاهو در استودیو بازار سهام می‌کند.

این سرمایه‌گذار معتقد است که سرمایه‌ سهامداران از بین رفته است؛ زیرا شخصی از سازمان، الگوریتم‌ها را دستکاری کرده است تا به نظر برسد که پول به دلیل یک نقص دست رفته است. از این رو، او تحلیلگر بازار سهام را تهدید می‌کند که اگر پول او برگردانده نشود، او را خواهد کشت.

فیلم پروژه مرغ مگس خوار (The Hummingbird Project)

فیلم پروژه مرغ مگس خوار (۲۰۱۸)، یک فیلم اکشن و هیجان انگیز در خصوص معاملات با فرکانس بالا است. تمرکز این فیلم بر معامله در بازه‌های زمانی کوتاه است. کارگزار بورس به نام وینسنت، شخصیت دیگری به نام تیلور را متقاعد می‌کند تا کابل‌های فیبر نوری را برای اجرای سفارش فرانت رانینگ خریداری کند.

رقابت در این معاملات بسیار بالا است و برنده در میلی‌ثانیه تعیین می‌شود؛ در صحنه باورنکردنی فیلم نشان می‌دهد که تا چه اندازه کاراکتر (وینسنت) برای رسیدن به کد ۱ میلی‌ثانیه‌ای تلاش می‌کند. همچنین، کابل فیبر نوری باید تا حد امکان مستقیم باشد تا از تاخیر در معامله جلوگیری شود.

سخن پایانی 

به افرادی که به معامله گری و معاملات الگوریتمی علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم که فیلم‌های معرفی شده در این مقاله را تماشا کنند!

2 سال پیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.