کپی تریدینگ چیست؟

کپی تریدینگ برای معامله‌گرانی که تخصص در یک بازار خاص را ندارند و افرادی که زمان محدودی برای انجام معامله دارند، کاربرد دارد. در این مقاله ما به بررسی این نوع از معامله و مزایا و معایب آن پرداخته‌ایم.

کپی تریدینگ چیست؟

این نوع از معاملات شاخه‌ای از سوشال تریدینگ است، این سیستم به افراد این امکان را می‌دهد که اگر به هر دلیلی توانایی انجام معامله را نداشته باشند، بتوانند معاملات یک معامله‌گر دیگر را در حساب خود کپی کنند و به این ترتیب از سود آن نیز بهره ببرند. در واقع کپی تریدینگ به معنی سیستم مدیریت و کپی معاملات یک حساب بر روی حساب‌های دیگر است.

قبل از شروع مهم است که تحلیل خود را در خصوص یک موقعیت یا بازار خاص انجام داده باشید. همچنین قبل از اینکه سرمایه خود را به آن اختصاص دهید؛ به یاد داشته باشید که حتی اگر روش‌های یک معامله‌گر با تجربه را دنبال کنید، سرمایه شما هنوز در معرض خطر است.

نام‌های دیگر این معاملات عبارت است از:

  • حساب‌های سرمایه‌گذاری
  • سوشال تریدینگ

کپی تریدینگ چگونه کار می کند؟

این معامله، با تکیه بر نتورک‌های اجتماعی و سیستم‌های سوشال تریدینگ کار می‌کند. هنگامی که یک معامله‌گر یک موقعیت را باز می‌کند، می‌تواند این اطلاعات را برای سایر معامله‌گران در نتورک منتشر کند، سپس آن‌ها می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند همان موقعیت را باز کنند یا سیستم‌های معاملات خودکار آن‌ها می‌توانند این کار را بدون ورودی اضافی از معامله‌گر انجام دهند.

اغلب، معامله‌گر اصلی که موقعیت‌‎های خود را منتشر می‌کند، فردی با تجربه در بازار اصلی است، اما معامله‌گران کپی تردینگ ممکن است تجربه‌ای در بازار خاص نداشته باشند یا با بازارهای مالی کاملا نا آشنا باشند.

این معاملات در فارکس یک استراتژی محبوب است، زیرا حرکت‌های قیمت اغلب کوچک اما مکرر هستند و نیاز به نظارت مداوم است. کپی تریدینگ در فارکس به این معنی است که یک معامله‌گر می‌تواند به جای اینکه بازارهای فارکس که به سرعت در حال حرکت هستند را بررسی کند، به سادگی موقعیت‌های معامله‌گران دیگر را کپی کند.

مثالی از کپی تریدینگ

به عنوان مثالی از کپی تریدینگ، فرض کنید که یک بازار داخلی در برزیل سقوط کرده است و شما می‌خواهید در خصوص آن اطلاعات کسب کنید. اگر احساس کردید که اطلاعات کافی در مورد اقتصاد، سیاست یا سیاست‌های بانکداری مرکزی برزیل ندارید تا بتوانید تصمیم آگاهانه‌ای بگیرید، می‌توانید به کپی تریدینگ و تخصص یک معامله‌گر دیگر که با این مسائل آشنا است، مراجعه کنید.

با این حال، همانطور که پیش از این گفته شد، قبل از اختصاص سرمایه به توصیه یکی دیگر از فعالان بازار، باید تحلیل‌های خود را حتی اگر با بازار اصلی آشنا نیستید، انجام دهید.

مزایا و معایب کپی تریدینگ

مزایا

  • کپی کردن معاملات، افراد را قادر می‌سازد تا پورتفولیوی خود را با بازارهایی که با آن‌ها آشنا نیستند اما می‌خواهند در آن فعالیت داشته باشند، متنوع کنند.
  • در این معاملات افراد، معامله‌گرانی که بازدهی قابل قبول واقعی روی حساب خودشان ایجاد کرده‌اند و واقعا موفق و خبره هستند را دنبال خواهند کرد.
  • با کپی تریدینگ، افراد می‌توانند بر اساس اقدامات معامله‌گران با سوابق اثبات شده تصمیم‌گیری کنند و بیشترین استفاده را از زمان خود ببرند.

معایب

  • از مهمترین معایب این روش این است که به هیچ وجه عملکرد خوب یک سیستم یا یک فرد نمی‌تواند تضمین عملکرد خوب آینده محسوب شود. در واقع ما هیچ اطلاعاتی از جزئیات استراتژی، نحوه انتخاب سهام، وضعیت امروز سیستم و برنامه‌های این افراد نداریم.
  • همچنین، کپی تریدینگ در خصوص انجام تحقیقات و کسب اطلاعات در مورد بازارهای مالی انگیزه کمی برای معامله‌گران ایجاد می‌کند.

کپی تریدینگ می‌تواند به شما در شروع کار کمک کند اما این تنها استراتژی معاملاتی موجود نیست؛ بلکه جذابیت سود بالقوه با تلاش کم ممکن است برای برخی افراد کافی باشد.

2 سال پیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.