ترس از الگو تریدینگ

چرا الگو تریدینگ برای برخی از افراد ترسناک است؟

هر چند الگو تریدینگ روش معاملاتی آسانی نیست ولی آنقدر سخت نیست که از این رویکرد بترسید و از مزایای آن بی‌بهره بمانید. پس از یادگیری مفاهیم الگو تریدینگ، می‌توانید استراتژی سرمایه‌گذاری خود را با آن همسو کنید. 

در این مقاله به بررسی روش‌های غلبه بر ترس از الگو تریدینگ می‌پردازیم.

انواع ترس از الگو تریدینگ

برای هر فردی انواع مختلفی از ترس‌های مربوط به الگو تریدینگ وجود دارد. در اینجا، برخی از ترس‌های رایج را ذکر کرده‌ایم که ممکن است مانع ورود شما به این حوزه شوند:

ترس به دلیل نامشخص بودن مفهوم الگو تریدینگ 

اکثر افراد از این رویکرد می‌ترسند؛ زیرا از آنچه در این روش معاصر نهفته است، مطمئن نیستند.

راه حل: به‌عنوان مبتدی در این معاملات، نیازی به ترس از ناشناخته‌ها نیست. می‌توانید دوره‌های آموزشی مناسبی را بیابید که در مراحل یادگیری و تمرین به شما کمک کنند.

ترس از یادگیری نکات فنی

ترس از یادگیری نکات فنی، عاملی است که افراد را از انتخاب این روش معامله باز می‌دارد. نکات فنی شامل یادگیری ماشین، برنامه‌نویسی، ریاضیات، تجزیه‌و‌تحلیل کمی، بک‌تست و مدیریت ریسک است.

راه حل: اگرچه ممکن است نکات فنی الگو تریدینگ بسیار پیچیده به نظر برسند، اما واقعا اینطور نیست! شما قطعا باید زمان و تلاش خود را صرف یادگیری این نکات کنید، اما این بدین معنا نیست که شما هرگز نمی‌توانید آن‌ها را یاد بگیرید. شما برای رسیدن به این هدف می‌بایست پلتفرمی را انتخاب کنید که مهارت فنی شما را تقویت کند.

ترس از عدم پشتیبانی حرفه‌ای

هنگامی که مفاهیم اساسی الگو تریدینگ را آموختید، ممکن است مسیر یادگیری به همین جا ختم شود و در طول کاربرد عملی، هیچ پشتیبانی دریافت نکنید.

دلایل مختلفی می‌تواند وجود داشته باشد؛ مانند خطا در هنگام کاربر عملی مفاهیم که به دلیل مشکلات فنی در سیستم شخصی شما یا مشکل در استراتژی کدگذاری شده‌ای که ممکن است در بازار واقعی استفاده کنید، رخ می‌‎دهد.

راه‌حل: این یک ترس درست است؛ اما اگر می‌خواهید در طول کاربرد عملی، پشتیبان حرفه‌ای داشته باشید، باید پلتفرمی را جهت یادگیری انتخاب کنید که این مزیت را برای شما فراهم می‌کند.

الگو تریدینگ

چرا باید ترس از الگو تریدینگ را از بین ببرید؟

شما باید ترس‌تان را از بین ببرید اگر:

شما به توانایی‌های خود ایمان دارید

زمانی که شما به توانایی‌های خود پس از تصمیم‌گیری برای انتخاب مسیر الگو تریدینگ به همراه پشتکار معتقد هستید، باید ترس خود را شکست دهید و به جلو بروید. شما باید اطمینان داشته باشید که مسیر الگو تریدینگ راهی است که باید قبل از شروع سفر معاملاتی، آن را طی کنید.

همچنین باید جهت برداشتن گام‌های لازم برای یادگیری یا گام‌های عملی در بازار واقعی آماده باشید.

شما یک معامله‌گر دستی با تجربه هستید

اگر یک معامله‌گر دستی با تجربه هستید، بدون شک می‌توانید وارد این حوزه شوید.

از آنجایی که در خصوص بازار سرمایه و ایجاد استراتژی‌های معاملاتی آگاهی دارید، می‌توانید سایر الزامات مانند برنامه‌نویسی، بک‌تست و یادگیری ماشین را بیاموزید. با تلاش و زمان لازم، انتقال از معاملات دستی به الگو تریدینگ امکان‌پذیر است.

شما با تجربه نیستید و می‌خواهید شروع به یادگیری الگو تریدینگ کنید

این فقط تجربه معامله‌گری نیست که می‌تواند به شما کمک کند؛ در صورتی که اصلا تجربه ندارید، همچنان می‌توانید الگو تریدینگ را از ابتدا شروع کنید.

شما در حال یادگیری از یک معامله‌گرحرفه‌ای هستید

یادگیری از یک متخصص شناخته شده همیشه به شروع مناسب برای هر مهارت جدیدی کمک می‌کند، این موضوع در مورد الگو تریدینگ نیز صدق می‌کند. یک معامله‌گر حرفه‌ای می‌تواند عمق موضوع را با رویکردی عملی به شما آموزش دهد.

بنابراین وقتی با موقعیتی مواجه می‌شوید که باید پول واقعی را معامله کنید، می‌توانید در مورد رویکرد خود مطمئن باشید. 

شما انتظارات واقع‌‎بینانه‌ای از الگو تریدینگ دارید

داشتن انتظارات واقع‌بینانه نیز در اینجا نکته بسیار مهمی است. به‌عنوان مثال، قبل از اینکه الگو تریدینگ را انتخاب کنید، انتظارات شما نباید غیر واقعی باشد، به‌عنوان مثال برای اجرای معاملات به کمک الگوریتم‌ها نیازی به مداخله به‌موقع انسان نیست.

چنین انتظارات غیر واقعی می‌تواند شما را با مشکل رو‌به‌رو کند اما اگر رویکرد واقعی‌تری دارید، باید ترس را از بین ببرید و وارد آن شوید.

شما از مهارت‌های مدیریت ریسک استفاده می‌کنید

با افزایش مهارت‌های مدیریت ریسک، ترس از استفاده از این رویکرد معاصر را از بین ببرید؛ زیرا معاملات شما بسیار ایمن‌تر خواهند بود.

اگر خود را به مهارت‌های مدیریت ریسک مجهز کنید، متوجه خواهید شد که چرا این معامله برای شما روشی مطمئن و مؤثرتر از معامله دستی برای شما است.

به‌‎عنوان مثال، شیوه‌های مدیریت ریسک مانند تعیین حد ضرر می‌تواند به جلوگیری از ضرر احتمالی ناشی از نوسانات بازار کمک کند. اگر نمی‌‎خواهید بالاتر از یک ارزش خاص معامله کنید تعیین حد ضرر به شما کمک می‌کند تا زمانی که ارزش سهام به رقم خاصی که تعیین کرده‌اید رسید، از معامله خارج شوید.

سخن پایانی

ممکن است ترس‌های زیادی وجود داشته باشند که شما را از ادامه مسیر باز دارند؛ صرف نظر از تجربه، پیشینه یا هر مانع دیگری، انتخاب الگو تریدینگ امکان‌پذیر است. تنها فاکتورهایی که شما نیاز دارید صبر، زمان، تلاش برای انجام فرآیند یادگیری و همچنین یک رویکرد عملی است.

2 سال پیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.