معاملات الگوریتمی

آیا معاملات الگوریتمی سودآور هستند؟

اگر شما علاقه‌مند به استفاده از کامپیوترها برای انجام معاملات هستید، احتمالا درباره معاملات الگوریتمی چیزهایی شنیده‌اید. امروزه به علت سودآوری معاملات الگوریتمی، تعداد روز‌افزونی از شرکت‌های مالی برای اجرای معاملات خود از الگوریتم‌ها استفاده می‌کنند. 

اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا معاملات الگوریتمی واقعا سودآور هستند؟

بله! آن‌ها سودآور هستند؛ اما در صورتی که روش‌های بک‌تست گرفتن، اعتبارسنجی مناسب و همچنین تکنیک‌های صحیح مدیریت ریسک، در آن‌ها رعایت شود.

آیا معاملات الگوریتمی یک روش معامله هستند؟

یکی از رایج‌ترین طبقه‌بندی روش‌های معامله، شامل:

این موارد به روش‌های معاملاتی اشاره دارد که متفاوت از یکدیگر هستند. شاید بزرگ‌ترین تفاوت، طول دوره نگهداری است. به‌عنوان مثال معامله‌گران در روش نوسانی، موقعیت خود را از چند روز تا چند هفته حفظ می‌کنند. در حالی که معامله‌گران در روش روزانه، تمام موقعیت‌ها را در پایان روز می‌بندد؛ این تفاوت‌ها مبتنی بر استدلال‌های بنیادین استراتژی‌ها می‌باشند. همچنین، معاملات از نظر روش اجرا به روش سنتی و معاملات الگوریتمی تقسیم می‌شوند.

امروزه، معامله الگوریتمی تنها یک روش معاملاتی نیست، بلکه روشی است که می‌توانید در آن استراتژی‌های خود را طراحی و اجرا کنید.

با در‌نظر گرفتن این موضوع، شما می‌توانید برای اجرای معاملات در بازار سرمایه از انواع مختلفی از استراتژی‌های معاملاتی به‌صورت هم‌زمان استفاده کنید. این موضوع یکی از مهم‌ترین مزیت‌های معاملات الگوریتمی است؛ زیرا افراد می‌توانند استراتژی‌های معاملاتی مختلف را برای سود بهتر و ریسک کمتر، ترکیب کنند.

الگوریتم ها

۴ دلیل برای سودآوری بیشتر معاملات الگوریتمی نسبت به روش سنتی

در اینجا چهار دلیل برای سودآوری بیشتر معامله الگوریتمی نسبت به روش سنتی ارائه شده است:

همه چیز بک تست شده است

به عنوان یک معامله‌گر الگوریتمی، شما حدس نمی‌زنید؛ بلکه برای ارزیابی عملکرد استراتژی‌های معاملاتی و به حداکثر رساندن شانس ادامه عملکرد مثبت آن‌ها در آینده، به داده‌های گذشته آن تکیه می‌کنید.

در زیر گزارش بک تست یکی از استراتژی‌های معاملاتی را مشاهده می‌کنید.

بک تست گرفتن

اما معامله‌گران سنتی، معمولا بر حدس‌هایی در خصوص اینکه الگوهای خاص چگونه باید عمل کنند، متکی هستند. بنابراین عجیب نیست که بیشتر آن‌ها پول خود را از دست بدهند.

 تمام استراتژی ها توسط کامپیوتر اجرا می شوند

در گذشته استفاده هم‌زمان از چندین روش معامله تقریبا غیر‌ممکن بود؛ اما امروزه کامپیوترها این امکان را برای معامله‌گران فراهم کرده‌اند.

از سوی دیگر، معاملات الگوریتمی از اشتباهاتی که در میان معامله‌گران سنتی رخ می‌دهد، جلوگیری می‌کند. مانند، عدم تمرکز که منجر به سفارشات اشتباه می‌شود.

در معاملات الگوریتمی شما از نظر عاطفی تحت تاثیر قرار نمی گیرید

بخش روانی و عاطفی معاملات یکی از چالش‌برانگیزترین جنبه‌های یک روش معاملاتی است. معمولا معامله‌گران سنتی برای انجام معاملات آینده خود با چالش مواجه می‌شوند؛ زیرا نمی‌توانند به استراتژی‌های خود پایبند باشند اما در معاملات الگوریتمی به‌دلیل عدم دخالت احساسات انسانی، افراد با این مسئله مواجه نیستند.

می توانید بین استراتژی‌ها، بازارها و بازه های زمانی تنوع ایجاد کنید

شما با استفاده از کامپیوترها می‌توانید معامله خود را در بازارها، بازه‌های زمانی و استراتژی‌های مختلف اجرا کنید؛ این امر منجر به افزایش سود و مدیریت بهینه ریسک می‌شود.

برای مثال، فرض کنید شما به‌صورت هم‌زمان استراتژی‌های الگوریتمی طلا، نفت خام، شاخص‌های بازار یا سهام را داشته باشید. اگر یکی از این بازارها در زمان مشخصی روند منفی داشته باشد، به احتمال بسیار زیاد بازارهای دیگر این ضررها را جبران خواهند کرد.

سخن پایانی 

اجرای معاملات توسط الگوریتم‌ها نه تنها موجب افزایش سود می‌شود بلکه شما را به یک معامله‌گر سودآور تبدیل می‌کند؛ زیرا تمام استراتژی‌هایی که شما استفاده می‌کنید، براساس داده‌های تاریخی تایید شده‌ است و توسط کامپیوترها اجرا می‌شوند.

2 سال پیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.